środa, 9 marca 2011

Raport

Freya: Surowsze niż w reszcie Brelandii prawa magiczne z pewnością nie sprzyjają napływowi czarujących - z tego co się zdołałam zorientować. Pionierskie zaś warunki powodują, że ściągają do nas raczej zaklinacze niż czarodzieje. Edukacja wygląda średnio - po nagłym zniknęli akolitów Płomienia musimy tworzyć własne szkoły.

Silvinabald: [tajne]

Hermia: Mieszkańcy nie czują się całkiem bezpiecznie, w otoczeniu tych nieumarłych. Uważam też, że każdy członek rady, a może także kilku innych notabli, powinien dostać ochronę osobistą na stałe. To niezbędne w tych trudnych czasach.

Thrashk: Całe szczęście, nie dostrzegam w okolicy zbyt wielu aberracji, jednak zagrożenie ze strony Candlemere Tower jest bardziej realne niż kiedykolwiek. Proponowałbym zakup koni, co znacznie zwiększyłoby mobilność moich strażników. Potrzebuje także więcej ludzi do patrolowania farm.

Helmuth: [wyjechał, brak listów]

Milthoriell: Znowu widzę w skarbcu dno, na dodatek twoje nagłe wyciągnięcie z niego funduszy mogło naprawdę źle wpłynąć na nastroje mieszkańców... Całe szczęście, jeśli chodzi o bieżące potrzeby, to jesteśmy samowystarczalni, i jeśli nie spotka nas w przyszłości kolejna katastrofa, powinnyśmy się rozwijać.

Elga: Hej, mieszkańcy nie są zadowoleni tym, że publicznie układałeś się z nieumarłymi. Sama uważam, że to było rozsądne, jednak twoi poddani to prości, zabobonni ludzie. Nastroje mogą się poprawić, jeśli wykorzystać odpowiednio uroczystości weselne - pozwoli to im na trochę zapomnieć o codziennych bolączkach..

Siły zbrojne

Hej!

Harry, ogarnij siły zbrojne, zgodnie z zaleceniami w notkach tutaj a także tutaj. Zdecyduj, ilu warriorów będzie archerami (wyższy Dex i point blank shot) a ilu melee (wyższy Str i power attack). Zastanów się, kim będą 4-poziomowcy, być może awansujesz Mike'a?

Jak już ogarniesz, wpisz to w komentarzu, a ja naniosę na stronę.

niedziela, 6 marca 2011

Struktura armii

Cześć!

Podaje strukturę armii większości państw dawnego Galifaru:


  • szeregowy (private)
  • kapral (corporal)
  • sierżant (sergeant)
  • porucznik (lieutenant)
  • kapitan (captain)
  • major (major)
  • pułkownik (colonel)
  • generał (general)


Niekiedy te stopnie nazywają się inaczej, albo wyróżnia się specjalne nazwy dla pewnych jednostek (magów, kapłanów itd.), ale wiecie, o co chodzi.

sobota, 5 marca 2011

Mechanika płodności

Hej!

Tak, wreszcie nastał czas na tę notkę. Przejdźmy wiec do rzeczy.

Zapłodnienie

To, czy kobieta zajdzie w ciążę, jest rozwiązywane jest testem Kondycji. Podczas każdego cyklu owulacyjnego i w miarę regularnego współżycia kobieta powinna wykonać test Kondycji, DC 15 (stosowanie wiedzy o ludzkiej płodności czy innego NPR-u dodaje +2). Udany oznacza zajście w ciążę. DC jest dosyć wysokie, ale pamiętajmy, że zajście w ciążę nie jest takie super proste. Poza tym, trzy na cztery zarodki ulegają naturalnemu poronieniu.

Poród

Aby urodzić żywe dziecko i samemu przeżyć, kobieta musi wykonać dwa (lub trzy, w przypadku ciąży mnogiej)  udane pod rząd testy Kondycji o DC 10, wykonywane z częstotliwością jeden na godzinę. Obecność akuszerki (lub innej podobnej osoby) i udany test Heal DC 10 oznacza bonus +2 do rzutów na Kondycję podczas porodu. Za każdy test nieudany o 5 lub więcej dalsze rzuty zostają obarczone karnym modyfikatorem -2. Test nieudany o 10 lub więcej oznacza śmierć matki i/lub dziecka (do decyzji MG). Naturalna 1 oznacza zwykłą porażkę, naturalna 20 zwykły sukces.


BLESSING OF LIFE
School abjuration; Level cleric 1, druid 1, paladin 1, ranger 1
Casting Time 10 minutes
Components V, S
Range touch
Target creature touched
Duration 1 hour/level
Saving Throw Will negates (harmless); Spell Resistance yes (harmless)

This spell relieves labour pain and helps in childbirth. The spell grants the subject a +2 luck bonus to Constitution checks to succesfully give birth, with an additional +1 to the bonus for every six levels you have (maximum +5 luck bonus at 18th level).