niedziela, 16 stycznia 2011

Wampir - rozważania

Hej!

Tego posta poświęcam mechanicznym rozważaniom "jak zabić wampira". Ostatecznie, bo tylko zniszczenie jego fizycznej formy jest znacznie łatwiejsze. Na początek wstęp:

A vampire also gains fast healing 5. If reduced to 0 hit points in combat, a vampire assumes gaseous form (see below) and attempts to escape. It must reach its coffin home within 2 hours or be utterly destroyed. (It can normally travel up to 9 miles in 2 hours.) Additional damage dealt to a vampire forced into gaseous form has no effect. Once at rest, the vampire is helpless. It regains 1 hit point after 1 hour, then is no longer helpless and resumes healing at the rate of 5 hit points per round.


Reducing a vampire's hit points to 0 or lower incapacitates it but doesn't always destroy it (see fast healing). However, certain attacks can slay vampires. Exposing any vampire to direct sunlight staggers it on the first round of exposure and destroys it utterly on the second consecutive round of exposure if it does not escape. Each round of immersion in running water inflicts damage on a vampire equal to one-third of its maximum hit points—a vampire reduced to 0 hit points in this manner is destroyed. Driving a wooden stake through a helpless vampire's heart instantly slays it (this is a full-round action). However, it returns to life if the stake is removed, unless the head is also severed and anointed with holy water.

A helpless character is paralyzed, held, bound, sleeping, unconscious, or otherwise completely at an opponent's mercy. 

Taktyki szczegółowe, wraz ze skutecznością 0-5

1. Pozbawmy go przytomności i zakołkujmy!
Skuteczność: 0 (wampiry nie tracą przytomności).

2. Dorwijmy go we śnie i zakołkujmy!
Skuteczność: 0 (wampiry nie śpią, wyjątek - regeneracja po zniszczeniu ciała, wtedy skuteczność 5).

3. Zwiążmy go i zakołkujmy!
Skuteczność: 1 (wampir w każdej chwili może zmienić się w mgłę i wyjść z chwytu lub przesączyć się przez więzy).

4. Zaczarujmy go halt undead, by nie mógł się ruszać, i zakołkujmy!
Skuteczność: 3 (przynajmniej działa, jednakże nieumarły może po prostu zdać rzut obronny, podobnie, przydupasy wampira mogą go wyrwać z transu poprzez atak).

5. Zniszczmy jego formę fizyczną i śledźmy, gdzie poleci, a potem zakołkujmy!
Skuteczność: 2-5 (zazwyczaj 2-3, większość wampirów tak buduje swoje leża, by nie były fizycznie dostępne w żaden inny sposób z wyjątkiem formy mgły, wampir w formie mgły jest też szybszy niż zwykły czarujący z gaseous form, co utrudnia śledzenie).

6. Jak wyżej, ale jestem hasted gaseous form!
Skuteczność: 2-5 (haste działa bardzo krótko, dobre jeśli wampir ma niedaleko do trumny).

7. Zmuśmy wampira do służby command undead/control undead i potem go zakołkujmy!
Skuteczność: 2 (dla command undead - wampir ma channel resistance +4, poza tym musisz być negative energy channelerem) i 4 (dla control undead - ale musisz być wizardem 13).

8. Zniszczmy go sunburstem/sunbeamem!
Skuteczność: 4 (te czary niszczą wampira ostatecznie, ale musisz być druidem 13 lub wizardem 15).

9. Znajdźmy jego trumnę, a potem napuśćmy tam światła/zakołkujmy go!
Skuteczność: 2 (samo dostanie się tam może być naprawdę trudne, jeśli jednak się uda lub wampir jest głupi/ma pecha - 5)

10. Wrzućmy go do bieżącej wody!
Skuteczność: 1 (bardzo trudny wampira tam przytrzymać, a nawet wrzucony na środek rzeki może ulecieć z niej jako mgła/nietoperz)

11. Disruptiving weapon, zarówno jako umagicznienie broni, jak i czar.
Skuteczność: 3 (by rzucić disrupting weapon, musisz być clericiem 9, choć zyskujesz wtedy lepsze DC odparcia czaru; broni może używać każdy, ale DC 14 jest dosyć niski, w minimalnej opcji kosztuje ona zaś 18k)

12. Sun blade i odpalamy moc światła!
Skuteczność: 5 (wampir ma jedną akcję na kontrę, jeśli nie rozbroi/nie zdispeluje/nie zabije posiadacza miecza, wówczas ginie - bo nie ucieknie jako staggered, tzn. może ale ta ucieczka w 5 rundzie zakończy się jego śmiercią tak czy siak)

13. Zostańmy przyjaciółmi!
Skuteczność: 5 (ale czy na pewno tego chcesz?)

1 komentarz:

  1. a) Dajmy się zwaflować.
    b) Zaproponujmy regularne dostarczanie żywego mięsa, w zamian za utrzymywanie, że ona nie istnieje:D
    c) Ma Pani dużą CHA... może by Pani łaskawie została królową? Spełnia Pani wszystkie wymogi postawione w CV:D

    Ja jestem za wariantem c... rozwiązuje wiele naszych problemów:D

    OdpowiedzUsuń