... W PF, w przeciwieństwie do 3,5:
"Flat-Footed: At the start of a battle, before you have had a chance to act (specifically, before your first regular turn in the initiative order), you are flat-footed. You can't use your Dexterity bonus to AC (if any) while flat-footed. Barbarians and rogues of high enough level have the uncanny dodge extraordinary ability, which means that they cannot be caught flat-footed. Characters with uncanny dodge retain their Dexterity bonus to their AC and can make attacks of opportunity before they have acted in the first round of combat. A flat-footed character can't make attacks of opportunity, unless he has the Combat Reflexes feat."
Czyli w skrócie: zaczyna się walka, pierwsza runda, rzucamy na inicjatywę, każdy kto się jeszcze nie ruszał, automatycznie jest flat-footed. Jest to zmiana w stosunku do 3,5, gdzie flat-footed w 1. rundzie walki były tylko te istoty, które w poprzedniej były suprised. Oznacza to, że inicjatywa nabiera jeszcze większego znaczenia, bo można komuś ładnie wyjechać dotykowym czarem lub sneak attackiem, zakładając, że jest się od niego szybszym.
Przypominam również, że istoty flat-footed nie mogą rozdawać ataków okazyjnych, chyba że mają uncanny dodge lub Combat Reflex.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz